איך לנקות אבק בצורה יעילה?

ייתכן שתהית כיצד לנקות ביעילות אבק מביתך. אבק הוא מטלת בית נפוצה שיכולה לגרום לבית שלך להיראות מלוכלך ומלוכלך. בין אם זה על מדף ספרים או ארון כתיבה, המאמר הזה ייתן לך כמה עצות לניקוי יעיל. עקוב אחר עצות אלה כדי להפוך את הבית שלך ללא אבק ולשמור אותו נראה טוב במשך זמן רב. בקרוב אתה תהיה מופתע כמה בקלות ניתן להסיר אבק מהבית שלך.

נקו את הבית בקביעות

אם ברצונך לשמור על סביבת חיים בריאה בבית, נקיון הבית בקביעות הוא חובה. אבק יכול להיות די לא מושך, והוא יכול להכיל גם כימיקלים ואבקה ממוצרי הניקוי שלך. החדשות הטובות הן שישנן מספר דרכים להפחית את רמת האבק בביתך, והן כוללות ניקוי רגיל ושימוש במסנני אוויר. אפשרויות ניקוי DIY כוללות ניגב מתגי אור וידיות דלת או אפילו ניקוי בקרי הקונסולה.

בעוד אבק הוא בלתי נמנע, שמירה על ניקיון ביתך תעזור להפחית את הסיכון לחלות. לדברי בית ־ הספר לבריאות הציבור במכון מילקן, אוניברסיטת ג ”ורג” וושינגטון מצאה שאבק יכול להכיל 45 חומרים שעלולים להזיק. כימיקלים אלה כוללים TDCIPP (מעכב להבה המשמש לריהוט) ו-DEHP (פטלט המצוי בפלסטיקה מסוימת). פתלטים, המשמשים במוצרי ניקוי מסוימים, הם גם מזהמים נפוצים המצויים באבק.

דרך נוספת לנקות ביעילות את ביתך היא באמצעות מצעי מייבש. סדינים אלה מיוצרים עם תכונות אנטי סטטיות, והם יסירו אבק ושיער מחמד מהמשטחים של הבית שלך. הם גם ייצרו מחסום בין המשטחים, וימנעו מאבק להצטבר שוב. לבסוף, אתה יכול גם להשתמש שואב אבק כדי להסיר לכלוך ופסולת. אם יש לך בעיית אבק, לשכור שירות ניקיון יכול להיות רעיון טוב.

עשו שימוש בשואב אבק

כשמדובר בניקוי אבק, ישנן מספר שיטות בהן תוכל להשתמש. אפשר להשתמש בוואקום כדי לקלוט אבק, והוא אוגר את החלקיקים במיכל במקום להתיישב בחדר. ואקום יכול לנקות את רוב האבק בבית שלך, למעט רצפות עץ פרקט ומשטחים ריפודים. כדי לנקות אזורים ספציפיים יותר, ניתן להשתמש במטלית רכה כדי לפרט אבק או ואקום עם חיבור מברשת קטן.

שואב אבק רבים מצוידים במסנן ובשקית שתוכל להוציא כדי לנקות לכלוך. ניתן לנקות אותם בהתאם להוראות במדריך של הבעלים. כדי לנקות מסנן HEPA, תצטרך מנוע של 2000 וואט. הוא עלול להיסתם בתדירות גבוהה יותר מאשר ואקום סטנדרטי, לכן עליך לשים לב במיוחד לכמה פעמים אתה מנקה את מסנן ה ־ HEPA שלך. מסנן HEPA עשוי להזדקק להחלפה לעתים קרובות.

אתה יכול גם לנקות אבק ביעילות על ידי שינוי שקית האבק כל שלושה עד 4 שבועות. אולי יהיה לך יותר בלגן אם תשאיר את זה יותר מדי זמן. לכן החלפת התיק בוואקום שלך היא קריטית. הוואקום לא יוכל לנקות את הרצפה כמו שצריך אם השקית מלאה מדי. אם התיק מלא, אתה עלול למצוא כי היניקה על שואב האבק שלך הוא חלש ואתה תצטרך לשמור על ניקוי החדר כדי להיפטר מהלכלוך.

השתמשו במטליות מיקרו סיבים מבד (מיקרופייבר)

בד מיקרו-סיבים (באנגלית: Microfiber bid) הוא סוג של בד העשוי מסיבים שהם בני מאה ושלושים ושלוש מיקרון או קטנים יותר. בד זה הוא בערך 1/100 הרוחב של שערה של אדם, מה שהופך אותו בחירה טובה יותר כאשר אבק. מיקרו-סיבים יכולים להסיר 99 אחוז מהחיידקים והנגיפים. הם מגיעים בגדלים של 0.1 עד 0.75 מיקרון. מיקרוסיבים יכולים לקלוט אלרגנים כמו אבקה וחלקיקים גדולים אחרים כי הם כל כך בסדר. הם גם יכולים להיות יעילים יותר מבגדים מסורתיים ולא זקוקים למים כדי לנקות.

סיבי מיקרו הם מאוד עמידים ויכולים לעמוד ברחיצה מרובה. הם יכולים לספוג פי שבעה נוזלים ממשקלם. הם היפואלרגניים ויכולים לספוג פי שבעה ממשקלם בנוזל. יש לשטוף את הסיבים המיקרו ־ סיביים רק באמצעות סבונים שאינם מכילים חומרי מלבין או מרכך כביסה. ניתן לשטוף אותם ידנית ולייבש אותם באופן שהיצרן המליץ עליו.

כאשר מנקים עם סיבי מיקרו, חשוב לבחור את התכונה הטובה ביותר. הימנע משימוש ב ־ 100 אחוז פוליאסטר משום שהוא יפחית את יעילות הניקוי. ייתכן שתמצא את עצמך עם חלקיקי אבק עדינים הדומים לנייר זכוכית אם תשתמש ב-100% פוליאסטר. יתר על כן, כאשר מנקים בבדים מיקרו ־ סיבים, חיוני לשטוף אותם ביסודיות לאחר כל שימוש. ניקוי פתרונות המכילים אלכוהול או אקונומיקה ישמיד את סיבי המיקרו סיבים. כדי למנוע זאת, השתמש רק במים ובסבון קל.

השתמשו בסמרטוט

כשמדובר בניקוי שטיח, יש לך כמה אפשרויות. הראשונה היא להשתמש בתמיסה המכילה סודה לשתייה. לשלב כמות קטנה של סודה לשתייה וכמות קטנה של מים. אפשר גם להשתמש בכמויות קטנות של חומרי ניקוי לשטיפת כלים אם אין לך במקרה סודה לשתייה. לאחר יישום התערובת על השטיח, להשאיר אותו לשבת במשך 10 עד 20 דקות. אתה יכול גם להשתמש במברשת קרצוף כדי לוודא שהסודה הוסרה ביסודיות.

אפשרות נוספת היא להשרות את המחצלת במים קרים עם חומרי ניקוי. עושה את זה יהיה להסיר אבק מגושם. לאחר שהשטיח נרטב לגמרי, שאבו אותו עד כדי הסרת כל לכלוך ופסולת. כדי לנקות את השטיח שלך בצורה יעילה יותר, תוכל להשתמש גם בסודה לשתייה או בחומץ. אז תחזור על ההליך כמה פעמים. אל תשכח לנקות את השטיח לפני שתשים אותו במכונת הכביסה.

אם אתה לא רוצה לבזבז הרבה כסף על מנקה מיוחד, אתה יכול לקנות סמרטוט עם מצורף ספוג כדי לשפשף את הלכלוך. כדי להסיר כתמים עקשנים, אתה יכול להשתמש בספוג. שטיח יעזור להפחית הצטברות עפר בביתך. אם יש לך סמרטוט שמתלכלך בקלות, אתה יכול לבחור אחד עם סיב חזק לשפשף עפר שאולי הצטבר על הנעליים שלך.

שימוש במכלי פלסטיק

ניתן להשתמש במיכל פלסטיק שקוף כדי לאסוף ולהסיר חלקיקי אבק מציוד אלקטרוני. פעולת הסיבוב שלו מפרידה בין אבק לחבורות שונות בגדלים שונים. הלהקות הכהות יותר מורכבות מחלקיקי עפר גדולים יותר ואילו הלהקות הקלות יותר. זה מאפשר למשתמש לזהות את החלקיקים שצריך להסיר מהמכונה. בדקנו את יעילותה של שיטה זו על ידי ניקוי שלוש תיבות מסמכים שונות. ראשית, הוצאנו את הקובץ האחרון ואז פתחנו את חמשת הקבצים הראשונים.

ארונות הם אספני אבק ידועים לשמצה. ארונות יכולים להכיל מיליוני סיבים זעירים עשויים מבגדים, מצעים ומגבות. אפילו פתיחת דלת ארון יכולה להלהיב סופת אבק בלתי נראית. אתה יכול למזער את כמות האבק על ידי ארגון הארון שלך כדי למנוע הצטברות אבק. שימוש במיכל פלסטיק ברור כדי לאסוף אבק הוא דרך נהדרת לשמור אבק במפרץ. המכולה הברורה ננעלת בסיבים ושומרת אותם בחוץ בזמן שהיא מקלה על הניקיון.

מוסדות רבים מוציאים משאבים ניכרים על הפחתת אבק. זה כולל אוספי אגרוף, פיתוח משטרי ניקוי, ואסטרטגיות הפחתת אבק אחרות. קשה לבחון את השיטות האלה בצורה ניסיונית. זו הסיבה שמחלקת הטיפול באוסף של הארכיון הלאומי פיתחה שיטת אבקת פלואור UV, המחקה את תנועת האבק ומאפשרת הערכה איכותית של יעילותן של שיטות ניקוי שונות.

שימוש במטלית יבשה

אבק הוא האויב הגרוע ביותר של הבית שלך. לא רק שזה נראה מלוכלך, זה גם יכול לעורר אלרגיות גדולות. איך אתה יכול לקבל אבק להיפטר? זה לא קל כמו לנגב את פני השטח. אבק יכול להכיל עד 45 כימיקלים מזיקים פוטנציאליים. אלה כוללים TDCIPP, מעכב להבה, ו-DEHP, פטלט המצוי בפלסטיק וברצפות ויניל מסוימות. אולי תמצא גם פנולים, בכמה מוצרי ניקוי.

שימוש בבד יבש יכול לעזור לחסל הצטברות אבק על רהיטים. זה קל לקבל קצת אבק על רהיטים אם אתה משתמש דאסטר. כדי למנוע זאת, תמיד שמור מברשת צבע נקייה קטנה או סכין חמאה בהישג יד. זה גם עוזר לשמור קיו-טיפ בקרבת מקום אם אתה לעתים קרובות אבק. זכור שאסור לך להיות שמנוני וחייבים לשמור על ניקיון. בדרך זו, זה לא ישאיר פסים על פני השטח.

סיבי מיקרו הם האפשרות הטובה ביותר לניקוי אבק ביעילות. סתימות מיקרו-סיבים לא יקרות וניתנות לשימוש חוזר. הם יכולים גם ללכוד לכלוך וחלקיקי אבק בתוך החריצים שלהם, וניתן להשתמש בהם לח או יבש. היתרון של סיבי מיקרו הוא שהם לא צריכים להישטף אחרי כל אבק. אלה חדשות נהדרות לאלה עם לוחות זמנים עמוסים. מטלית מיקרו-סיבים היא כלי ניקוי מעולה.

השתמשו בתרסיס אבק

שימוש בספריי אבק כדי לנקות את ביתך הוא דרך נפלאה להיפטר מאבק לא רצוי, אך הייה בטוח להישמע להוראות הפחית בזהירות. התרסיס מכיל סיליקון, שיכול להשאיר אחריו הצטברות לאורך זמן, והוא יכול לגרום נזק למשטחים עדינים. במקום להסתמך אך ורק על תרסיסי אבק אתה יכול להשתמש בבד מיקרו סיבים עם חומר חיטוי. הבד תמיד צריך להישמר לח למקסם יכולת תופס אבק.

אבק בבתינו עלול לא רק להיות מכוער, אלא גם לגרום לאלרגיות ולבעיות בריאות. הוא יכול לשאת גם רעלים ווירוסים מזיקים. בשעה שאתה מנקה את ביתך באופן קבוע, חיוני שתסיר את כל האבק מכל משטח אפשרי. כדי להסיר לכלוך וזבל, נקי מלמעלה למטה.

אם אתה לא מרגיש כמו לנגב את המשטחים עם בד מיקרוסיבים, אתה יכול לבחור להשתמש במגבת נייר צמר גפן יבשה. סיבי מיקרו עושים עבודה טובה יותר מבגדים סטנדרטיים ונמשכים זמן רב יותר. סיבי מיקרו-סיבים יכולים לשפוך יותר סיבים כשהם נשטפים. לורן סימונלי, ממקימי ”פסטמיין”, חברה המייצרת מוצרי ניקוי ידידותיים לסביבה, מציעה להשתמש במגבת ללא נייר כותנה כדי לנגב משטחים.