פוליש לרצפה

איך לעשות פוליש לרצפה לבד

אין ספק שרצפה נקייה ובוהקת כיף לראות בכל בית. כולם רוצים להיכנס הביתה עם אורחים ולראות רצפה מזמינה, אך בכדי לעשות זאת יש להשקיע הרבה זמן או כסף. בכדי להימנע מכך, איגדנו עבורכם את כל כלי המפתח לצחצוח הרצפה לגמרי לבד. 

כל עוד מקפידים על תחזוקה קבועה של הרצפה, הסיכויים גבוהים שתשמור על יופייה גם לאחר שנים רבות, ותזדקק לפוליש מקצועי אחת לשלוש ועד לחמש שנים.

תמיד תזכרו שלטובת פוליש לרצפה ניתן להיעזר בשירותיה של חברת ניקיון מקצועית, אך במדריך זה ננסה לתת לכם את ההכוונה לבצע את העבודה לגמרי בעצמכם

קונים חומרי ניקיון מתאימים.

כיום, בכל סופרמרקט או טמבור ניתן למצוא חומרים כימיים חזקים שעושים פוליש מעולה לרצפה. כדאי ואף מומלץ לשאול מהו החומר המומלץ ביותר לסוג הרצפה שלכם, בין אם עשויה קרמיקה, שייש או אבן. 

אם עשיתם שעווה לרצפה שלכם בעבר, זכרו לרכוש גם חומר ניקיון להסרת שעווה, בכדי להביא לפוליש איכותי איכותי ונטול כתמים.

מזיזים את הרהיטים

לאחר רכישת החומר המתאים, הכינו את הסביבה לפוליש על ידי הוזזת כל הרהיטים, השטיחים והפריטים שעשויים להגביל את התנועה שלכם או להקשות על ביצוע הפוליש, כמו חיות מחמד או תינוקות זוחלים. 

מטאטאים את הרצפה

כשהשטח פנוי, ניתן להתחיל ולטאטא את הרצפה, במטרה להסיר לכלוך ואבק מיותר. הקפידו לטאטא את הרצפה באופן יסודי ובעיקר בפינות, במיוחד אם אתם מתכוונים להשתמש בשעווה תוך ביצוע פוליש לרצפה לבד.

מברישים את חריצי הרצפה

כעת, יש לקחת מברשת ולנקות את הרובה של הרצפה באמצעות מים חמים וסבון. אם יש רובה מלוכלך ועיקש במיוחד, ניתן לנקות אותו באמצעות מברשת שיניים או קיסם אוזניים. 

אם חלק מהרצפה תפסה צבע לא נעים או דהתה, פזרו על האזור סודה לשתייה עם חומץ ואפשרו להם לטהר את הרצפה במשך כחמש דקות. לאחר חמש דקות, שובו אל הרצפה ושפשפו אותה באמצעות מברשת או מברשת שיניים.

שוטפים רצפה יסודי

עם סיום ניקיון חריצי הרצפה, יש לאפשר לרצפה להתייבש מעט ולאחר מכן לשטוף אותה עם מים חמים ו- 2 טיפות של סבון כלים. היחס הוא טיפה ל- 3.5 ליטרים של מים חמים. 

טבלו את הסמרטוט בדלי ושטפו את הרצפה היטב וביסודיות. הקפידו לסחוט את הסמרטוט לעיתים קרובות ולהימנע מכתמים או מים מיותרים. 

מומלץ להשתמש בכמה שפחות סבון, שכן שאריות סבון עשויות להשאיר כתמים לא יפים על הרצפה. 

אפשרו לרצפה להתייבש לחלוטין במשך כשעה לפחות, והשתדלו לאוורר אותו ככל האפשר.

מסירים שעווה

אם בעבר עשו לכם שעווה לרצפה, יש להסיר אותה טרם ביצוע הפוליש ולמנוע הצטברות מיותרת של לכלוך וסימנים. בכדי לעשות זאת, יש למלא דלי בחומר להסרת שעווה ולנקות עמו את הרצפה באמצעות מברשת. 

לאחר מכן, יש לשטוף את הרצפה בשנית בכדי להסיר כל שארית של כימיקל או שעווה. אפשרו לרצפה להתייבש במשך שעה נוספת לפני שאתם מתחילים לבצע את הפוליש עצמו. 

מנקים את הרצפה משאריות סבון ונוזלים

בכדי לבצע פוליש יפה ונטול כתמים או סימנים, חשוב לנקות את הרצפה משאריות של נוזלים וסבון. בכדי לעשות זאת, ערבבו כליטר של מים יחד עם 120 מיליליטר/חצי כוס של חומצת מלח (חומרי ניקיון המבוססים על כלור ומימן, עמם מנקים גם בריכות), ושפכו את התערובת על הרצפה. השאירו את הרצפה כך במשך כמספר דקות ולאחר מכן יבשו את הרצפה ואפשרו לה להתייבש לחלוטין.

*הקפידו למנוע מגע של חומצת המלח עם העור. 

בצעו פוליש לרצפה

פוליש נאה ומבריק יש לבצע עם מכונת פוליש מקצועית. ניתן לקנות או להשכיר אחת מחברות רבות בתחום. השימוש בהן מזכיר שימוש בשואב אבק, והוא מאוד פשוט לאחר שמתרגלים.

הפעילו את מכונת הפוליש והניעו אותה לאורך הרצפה על ידי שימוש בתנועות טיטוא קטנות מצד לצד, עד לסיום וקבלה של גימור יפה ומרשים.